Carie Dentara – Tratament fara durere la ProdentClinic Bucuresti

Care sunt simptomele cariilor?

Semnele si simptomele cariilor variaza, in functie de dimensiunea si locația lor. Atunci cand o cavitate este la inceput, de obicei nu o sa simtiti nimic. Dar o data ce degradarea devine mai mare, aceasta poate provoca semne și simptome, cum ar fi:

– durere si sensibilitate a dintilor

– o usoara durere ascutita atunci cand  mancati sau beti ceva dulce, cald sau rece

– aparitia unor gauri  prezente la suprafata dintilor

– o culorare galbena, maronie sau neagra pe suprafata.

Este posibil sa nu fiti constienti de faptul ca o carie se formeaza. De aceea este important sa mergeti la  controale dentare regulat, chiar si atunci cand vi se pare ca totul este in regula. Cu toate acestea, in cazul in care va confruntati cu durere de dinti sau durere la nivelul gurii, consultati medicul stomatolog cat mai curand posibil.

Daca se actioneaza inca din stadiul incipient acesea pot fi oprite.  Fluoruri si alte metode de prevenire ajuta la repararea unui dinte in stadii incipiente de degradare  printr-o remineralizare a acestuia.

Ce materiale se folosesc?

Multe dintre umpluturi sunt realizate din amalgam dentar sau rasina compozita. Amalgamul este un material gri-argintiu facut din argint, mercur, cupru sau alte metale. Rasina compozita ofera un aspect mai placut, pentru ca este de culoarea dintelui. Rasinile mai noi sunt foarte durabile. Amalgamul este utilizat si in cazul molarilor si premolarilor, deoarece metalul nu se vede in partea din spate a gurii. In cazul in care o cavitate este mare, dintele ramas nu poate fi in masura sa sustina materialul de umplere, iar in acest caz, medicul dentist va elimina decaderea  si va acoperi dintele cu insertie de ceramica, onlay sau coroana artificiala. Dar pentru ca uneori, o parte a dintelui, poate ramane relativ intacta,  dintele va avea nevoie de tratamentul de canal. Un medic dentist general sau endodontist va fi capabil sa elimine pulpa dintelui pe care o va inlocui cu un material inert. In cele mai multe cazuri, dintele va avea nevoie de o coroana.